wtorek, 12 maja 2020

Temat dnia: Robimy instrumenty.

13.05.2020 r. (środa)

Temat dnia: Robimy instrumenty.


Ćwiczenia poranne przy muzyce:


                                                     


„Robimy instrumenty” – wykonanie gitary np. z pudełka po chusteczkach higienicznych.



„Co słyszysz?” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic włącza dowolną muzykę. Dziecko porusza się swobodnie w rytm muzyki. Gdy muzyka cichnie, dziecko zatrzymuje się, kuca i zamyka oczy. Zadaniem dziecka jest wsłuchać się w ciszę. Po upływie 5–7 sekund dziecko otwiera oczy. Rodzic pyta: Co słyszałaś/eś, kiedy w pokoju była cisza? 

Zajęcia o emocjach – euforia, podekscytowanie związane z przeżywaniem muzyki.

– Muzyka to coś wspaniałego – słuchanie wiersza i rozmowa na jego temat.

Muzyka to coś wspaniałego 
           Dominika Niemiec

Dźwięki płyną bardzo leciutko
niby frunące ptaszki na wietrze,
ciekawi was, czego słucham?
Właśnie przysłuchuję się orkiestrze.
W tle brzmią grube trąby.
Słychać skrzypce, dzwonki i flety.
Mam na twarzy coraz większe wypieki.
Teraz partię solową mają klarnety.
Orkiestra gra coraz głośniej,
czuję się podekscytowana.
Dźwięków jest wokół mnie coraz więcej,
chciałabym umieć tak grać sama.
Bo świat nut jest zaczarowany,
muzyka to coś wspaniałego.
Może wzruszać, albo zachwycać,
wzbudzić euforię w sercu każdego.


Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat wiersza: 
- Jak myślisz, gdzie była dziewczynka? 
- Czego słuchała? 
- Jakie instrumenty grały w orkiestrze? 
- Jak czuła się dziewczynka, słuchając muzyki? 
- Jakie emocje może wywoływać muzyka? 

„Posłuchaj...” – zabawa słuchowa.


Rodzic zaprasza dziecko do posłuchania fragmentów różnych utworów muzycznych. Po odtworzeniu każdego fragmentu rodzic pyta dziecko o jego wrażenia: Czy muzyka się Tobie podobała? Z czym się Tobie  kojarzyła? Jakie uczucia może wzbudzać?

np.
Masażyk relaksacyjny – Rodzic siedzi za dzieckiem i wykonuje masaż pleców zgodnie z instrukcją, potem  zamiana ról.

Idą słonie (na plecach kładziemy na przemian całe dłonie),
potem konie (piąstki),
panieneczki na szpileczkach (palce wskazujące)
z gryzącymi pieseczkami (szczypanie).
Świeci słonko (zataczamy dłońmi kółka),
płynie rzeczka (rysujemy linię),
pada deszczyk (naciskamy wszystkimi palcami).
Czujesz dreszczyk? (łaskoczemy).

Clap, clap song– zagraj wspólnie z orkiestrą. Wykorzystaj drewniane lub zwykłe łyżki i pokrywki od garnka lub krzesło a może wymyślisz zupełnie inny instrument? Miłej zabawy:)


W dowolnym momencie - określenie emocji przez dziecko (i pozostałych członków rodziny) – poprzez wybór odpowiedniego symbolu



Miłego dnia życzą Pani Karolina i Pani Ewa
                              💚💖💙

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz