Temat dnia: Gramy na instrumentach.
„Co to? Kto to?” – rozwiązywanie zagadek wprowadzających w temat dnia.
Może być dęty, może być i strunowy,
ważne, aby był do gry gotowy.
Piękne dźwięki nam wygrywa,
z nim piękna muzyka jest możliwa. (instrument muzyczny)
Jest to zespół niemały,
mogą w nim być skrzypce, a nawet organy.
Gdy wszyscy razem zaczynają grać,
to aż publiczność chce z foteli wstać. (orkiestra)
Zna go każde w przedszkolu dziecko,
zawsze stoi przed swoją orkiestrą
i porusza drewnianą pałeczką. (dyrygent)
Dyrygenta wszyscy się słuchają,
tylko na nią patrzeć mają.
Dzięki tej drewnianej pałeczce
wszystko uda się w każdej pioseneczce. (batuta)
„Orkiestra” – rozmowa na temat wspólnego muzykowania na podstawie doświadczeń dziecka i wiersza "Mysia orkiestra" Doroty Gellner.
Mysia Orkiestra D.Gellner
Dla kotów w sylwestra gra mysia orkiestra.
Stanęła pod bramą, gra w kółko to samo.
Mysz pierwsza po strunach ogonem przebiera.
Mysz druga się śmieje jak głupi do sera.
A trzecia i czwarta ze złotym bębenkiem, fałszując okropnie, śpiewają piosenkę.
Więc koty w piwnicy stos waty przyniosły i uszy zatkały, i gdzieś się wyniosły, wołając:
- Ach, nie ma jak kocia muzyka! Od mysiej niestety dostaję bzika!
Rodzic zadaje pytania:
- Co to jest orkiestra?
- Jaka orkiestra grała dla kota w sylwestra?
- Ile myszek było w tej orkiestrze i na czym grały?
- Czy kotom podobała się mysia muzyka?
- Gdzie możemy zobaczyć i posłuchać orkiestry?
- Czy widziałeś kiedyś orkiestrę?
- Jak wyglądała?
- Czy dużo było w niej ludzi i instrumentów?
3 - latki
Proszę, aby dziecko pokolorowało wiolonczelę.
„Muzyczne ludziki” – praca z W.48. (4-latki)
Rodzic pokazuje zdjęcia fortepianu i wiolonczeli.
Pyta dziecka: Wiesz, jak nazywają się te instrumenty? Rodzic razem z dzieckiem podaje nazwy tych instrumentów. Pokaż, jak siedzi pianista przy fortepianie, naśladuj jego grę. Dziecko siada na krześle z wyprostowanymi plecami, uderzając palcami o blat stolika, naśladuje grę na fortepianie. Następnie rodzic pokazuje zdjęcie wiolonczeli, tłumaczy: wiolonczela jest bardzo dużym instrumentem. Wiolonczelista siedzi na krześle, a między nogami ma wiolonczelę. W dłoni trzyma smyczek i przesuwa nim po strunach instrumentu. Rodzic prezentuje sposób siedzenia wiolonczelisty i naśladuje grę na instrumencie, a następnie dziecko
powtarza ruchy. Po zabawie w pokazywanie instrumentów dzieci siadają przy stolikach i wykonują zadanie z W.48.
Utrwalenie piosenki "Jestem Muzykantem Konszabelantem"
Przypomnij sobie naszą zabawą przy muzyce
"A ram, sam sam"
Miłego dnia!!!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz