poniedziałek, 18 maja 2020

Temat dnia: Co zrobić, gdy chce mi się płakać?

19.05.2020 r. (WTOREK)

Temat dnia: Co zrobić, gdy chce mi się płakać?
                          
Zabawa ruchowa przy piosence:

                                       

"Piosenka o beksie" – wysłuchaj piosenki i naucz się słów refrenu. 

Ref.: Beksa to jest taka dama,
co bez przerwy robi dramat.
Zawsze nie tak, zawsze źle.
Beksa ciągle mówi be.
Beksa to jest taka pani,
co się nie uśmiechnie za nic.

Nie ma mowy, nie ma nie.
Beksa ciągle mówi be.
  




"Deszczowy kij”– wykonanie instrumentu.

Dziecko wykonuje instrument z rolki po ręcznikach papierowych. Zakleja dno rolki kwadratowym kawałkiem papieru, posmarowanym klejem. Rodzic przygotowuje miseczki z różnymi nasionami lub kaszami. Dziecko, chwytem pęsetkowym, przekładają nasiona do wnętrza tuby. Zakleja otwór tuby drugim kwadratowym kawałkiem papieru. Mocno ściska miejsca sklejenia, aby papier dobrze przywarł do tuby. Całość owija folią aluminiową.

Zabawy umuzykalniające.

 Poruszanie się do rytmu granego przez rodzica na dowolnym instrumencie: marsz, podskoki, bieg. Swobodne poruszanie się dziecka do muzyki. 

– Ćwiczenia oddechowe „Trudne słowa”.
Dziecko bierze wdech, a na wydechu wymawiają różne słowa (gratka, zagadka, płacze, kleksa, beksa), przedłużając brzmienie ostatniej głoskiZa drugim razem wymawia te same słowa, dzieląc je na sylaby.

– Nauka piosenki "Piosenka o beksie".

Dziecko słucha piosenki, powtarza słowa w rytm melodii piosenki, śpiewa bez podkładu i z podkładem muzycznym. 

"Piosenka o beksie"

Czeka nas dzisiaj nie lada gratka, bo w tej piosence będzie zagadka:
Jak się nazywa osoba, która płacze jak ciemna chmura?
Płacze, gdy każą umyć jej szyję, płacze, gdy chudnie, płacze, gdy tyje.
Płacze, gdy zrobi w zeszycie kleksa; jak się nazywa? Beksa!
Beksa to jest taka dama, co bez przerwy robi dramat;
zawsze nie tak, zawsze źle, beksa ciągle mówi "be!"
Beksa to jest taka pani, co się nie uśmiechnie za nic;
nie ma mowy, nie, nie, nie beksa ciągle mówi "be!"
Czeka nas dzisiaj trudne zadanie: jak wygnać z beksy to jej płakanie
Jaką tu radę znaleźć dla beksy, uśmiech tu jest najlepszy.
Bekso, spróbuj, a zobaczysz, ile uśmiech w życiu znaczy:
tylko ten się czuje źle, kto bez przerwy mówi "be!"
Bekso, nie rób takiej miny, bo się w końcu obrazimy;
bekso, tak prosimy cię, przestań wreszcie mówić "be!"
Beksa to jest taka dama, co bez przerwy robi dramat;
zawsze nie tak, zawsze źle, beksa ciągle mówi "be!"
Beksa! Beksa! Beksa! Beksa! Be - ksa!
Beksa to jest taka dama, co bez przerwy robi dramat;
zawsze nie tak, zawsze źle, beksa ciągle mówi "be!"
Bekso, nie rób takiej miny, bo się w końcu obrazimy;
bekso, tak prosimy cię, przestań wreszcie mówić "be!
Przestań wreszcie mówić "be! Przestań wreszcie mówić "be!

Przestań wreszcie mówić, be!


Gra na instrumencie - "Deszczowy kij"

Dziecko gra, obracając deszczowy kij (dłońmi zatyka otwory, tak żeby nasiona się nie wysypały) do utworu "Bolero" Maurice'a Ravela, starając się utrzymać rytm melodii.

https://www.youtube.com/watch?v=pao4Ptt_i7g

– Muzyczne wyciszenie
Dziecko leży na plecach. Słucha utworu Fryderyka Chopina "Preludium deszczowe". Wykonuje „paluszkową improwizację. 

https://www.youtube.com/watch?v=SoteyAXuEKY

„Co zrobić, gdy chce mi się płakać?” – dziecko formułuje odpowiedź na pytanie na podstawie swoich doświadczeń  oraz słów piosenki "Piosenka o beksie".

Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat płaczu. Zadaje pytania: 
- Z jakiego powodu czasem płaczesz? 
- Co robią wtedy rodzice, rodzeństwo, babcia, dziadek? 
- Czy radzisz sobie z płaczem? 
- Kiedy przestajesz płakać? 
- Co lub kto Tobie w tym pomaga? 
- Czy płacz jest nam czasem trochę potrzebny? 
- Kiedy? Dlaczego? 
- Jak się nazywa osoba, która bardzo często płacze bez powodu? 
- Jak my możemy pomóc takiej osobie? 

Rodzic czyta drugą zwrotkę piosenki "Piosenka o beksie"
Rodzic pyta: 
- Jaką radę daje beksie piosenka? (żeby się uśmiechała). Ta rada jest dobra dla każdego, aby odzyskać dobry humor. 

„Rozśmieszamy płaczącego” – wykonywanie rozweselających okularów.
Dziecko odrysowuje z szablonu przygotowanego przez rodzica okulary, wycina je, ozdabia, koloruje. Dokleja jakieś śmieszne elementy: krzaczaste brwi, długi nos, zwisające serpentyny. Chętne dzieci mogą zrobić różowe szybki w swoich okularach. Trzeba pokolorować kawałek folii plastikowej, np. z koszulki na dokumenty, różowym lub czerwonym flamastrem. Zakładamy okulary i oglądamy świat w różowych barwach. Dziecko chodzi w okularach po domu, robi śmieszne miny i próbuje rozśmieszyć członków rodziny.
                        
                     



W ciągu dnia pamiętaj o higienie rąk, stosowaniu zwrotów grzecznościowych i samodzielności.

Pozdrawiamy Pani Karolina i Pani Ewa!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz