Temat dnia: Jak poradzę sobie z hałasem?
Dźwięki wysokie i niskie w podskokach– ćwiczenia przy muzyce
„Perkusja” – dziecko siada w siadzie skrzyżnym, plecy ma proste, ręce na kolanach. Przy muzyce szybkiej i bardzo rytmicznej wystukuje rytmy, klaszczą w ręce, uderzają rytmicznie
w kolana, uderzają rytmicznie dłońmi o podłogę.
„Pląsy muzyczne” – zabawa relaksacyjna, masażyk. Dziecko siedzi w kręgu wspólnie z domownikami, jedno za drugim. Wykonuje masaż pleców osoby siedzącej przed sobą zgodnie ze słowami i ruchami:
Idą słonie – na plecach kładziemy na przemian całe dłonie;
idą konie – dotykamy piąstkami;
idą panieneczki na szpileczkach – dotykamy palcami wskazującymi;
Świeci słonko – zataczamy dłońmi kółka;
Płynie rzeczka – rysujemy linię;
Pada deszczyk – dotykamy wszystkimi palcami;
Czujesz dreszczyk? – łaskoczemy.
"Jak poradzę sobie z hałasem?” – rozmowa na temat tego, jak należy dbać o swoje uszy, jak nazywa się lekarz, który zajmuje się chorobami uszu (otolaryngolog, potocznie nazwany laryngologiem) na podstawie doświadczeń dziecka.
3- latki
Praca z KP2.28 – naklejanie kuleczek krepiny, dzieci chwytem pęsetowym chwytają kuleczki, moczą w kleju i naklejają na gałęzie drzew.
Wykonanie KP2.36 (4-latki) – odszukiwanie przedmiotów wydających ciche dźwięki.
„Ucho – dzięki niemu słyszę” – wykonanie modelu ucha z plasteliny (chętne dzieci).
Rodzic mówi: Narządem słuchu są uszy, to dzięki nim słyszymy. Dotknij delikatnie swoich uszu. To czego dotykasz, to małżowina uszna, część ucha zewnętrznego, bo ucho to nie tylko to, czego dotykasz, duża część aparatu słuchowego znajduje się w środku głowy – to ucho wewnętrzne. Jeszcze raz dotknij małżowiny usznej, to ona zbiera wszystkie dźwięki z otoczenia, które przedostają się do otworu w uchu – czyli wewnętrznego przewodu słuchowego. Spróbuj ulepić z plasteliny model ucha zewnętrznego.
Miłego dnia Muszelki! Buziaczki💚💜💛❤️
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz