środa, 27 maja 2020

Temat dnia: Jak to jest, kiedy ma się rodzeństwo?

27.05.2020 r. (ŚRODA)

Temat dnia: Jak to jest, kiedy ma się rodzeństwo?


"Halo, słyszysz mnie?"- wykonanie telefonów z kubeczków, nawiązanie dialogu.
Dzisiaj zrobicie telefon, którym będziecie mogli się świetnie bawić ze swoim rodzeństwem lub koleżanką czy kolegą.
Mamy 2 kubeczki, w kubeczkach rodzice pomagają zrobić otwory. Przewlekamy przez nie sznurek (około 3–4 m) i próbujemy zrobić na jego końcach supły w taki sposób, aby sznurek nie wypadał z kubeczków.

Prowadzimy dialog z rodzeństwem lub rodzicem wg schematu:
powitanie, przedstawienie się, zapytanie o pogodę, pożegnanie.

                                       
„Jak to jest, kiedy ma się rodzeństwo?” – rozmowa na temat relacji dzieci z ich rodzeństwem.Przyjrzyjcie się ilustracji. To jest rodzina.    
                                    

Jak myślisz, kto to jest? (Rodzic pokazuje mężczyznę na ilustracji) Dlaczego tak myślisz? A to kto? (Rodzic pokazuje kobietę na ilustracji) Dlaczego tak myślisz? Jak myślisz, kim są te dzieci? Jak masz rodzeństwo, opowiedz o nim.

3 - latki
"Narysuj mamę, narysuj tatę"- dziecko rysuje postać wybranego rodzica lub ich oboje na kartce A4. Następnie dziecko podaje ogólne informacje na temat swoich rodziców; imiona,co lubią robić, ich ulubione dania, wspólne zabawy.

4 - latki
„Piknik” – praca z KP2.39 (4-latki).
Dziecko opowiada o tym, czy było kiedyś na pikniku oraz co można na niego zabrać. Następnie wykonuje polecenia z KP2.39.



Taniec z rodzeństwem

Electronic Song - Minions


W ciągu dnia pamiętaj o higienie rąk, stosowaniu zwrotów grzecznościowych i samodzielności, głównie podczas ubierania 
i rozbierania. Zachowaj bezpieczeństwo podczas zabaw 
w ogrodzie, na podwórku i spacerze.     

Miłego dnia!!!           

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz