Temat dnia: Jak to jest, kiedy ma się rodzeństwo?
"Halo, słyszysz mnie?"- wykonanie telefonów z kubeczków, nawiązanie dialogu.
Dzisiaj zrobicie telefon, którym będziecie mogli się świetnie bawić ze swoim rodzeństwem lub koleżanką czy kolegą.
Mamy 2 kubeczki, w kubeczkach rodzice pomagają zrobić otwory. Przewlekamy przez nie sznurek (około 3–4 m) i próbujemy zrobić na jego końcach supły w taki sposób, aby sznurek nie wypadał z kubeczków.
Prowadzimy dialog z rodzeństwem lub rodzicem wg schematu:
powitanie, przedstawienie się, zapytanie o pogodę, pożegnanie.
„Jak to jest, kiedy ma się rodzeństwo?” – rozmowa na temat relacji dzieci z ich rodzeństwem.Przyjrzyjcie się ilustracji. To jest rodzina.
Jak myślisz, kto to jest? (Rodzic pokazuje mężczyznę na ilustracji) Dlaczego tak myślisz? A to kto? (Rodzic pokazuje kobietę na ilustracji) Dlaczego tak myślisz? Jak myślisz, kim są te dzieci? Jak masz rodzeństwo, opowiedz o nim.
3 - latki
"Narysuj mamę, narysuj tatę"- dziecko rysuje postać wybranego rodzica lub ich oboje na kartce A4. Następnie dziecko podaje ogólne informacje na temat swoich rodziców; imiona,co lubią robić, ich ulubione dania, wspólne zabawy.
4 - latki
„Piknik” – praca z KP2.39 (4-latki).
Taniec z rodzeństwem
Electronic Song - Minions
W ciągu dnia pamiętaj o higienie rąk, stosowaniu zwrotów grzecznościowych i samodzielności, głównie podczas ubierania
i rozbierania. Zachowaj bezpieczeństwo podczas zabaw
w ogrodzie, na podwórku i spacerze.
Miłego dnia!!!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz