Temat dnia: Jaki to instrument?
Drodzy Rodzice, dzisiaj (poniedziałek) w godzinach od 9.00 do 12.00 będzie można jeszcze zakupić zdjęcia portretowe dzieci. Cena za jedno zdjęcie (format A3) 12 zł.
„Nad przepaścią” – zabawa z elementami równowagi.
Rodzic rozkłada dwie skakanki wzdłuż pokoju. Mówi dziecku: To lina, pod nią jest przepaść. Dziecko z wyciągniętymi na boki rękoma idzie po skakankach jak po linie (stopa za stopą).
Jestem Muzykantem Konszabelantem - piosenka dla przypomnienia.
„Jaki to instrument?” – rozmowa na temat instrumentów na podstawie doświadczeń dziecka, KP2.35 oraz dźwięków z nagrania.
Rodzic mówi: Dzisiaj będziemy rozmawiać o instrumentach. Jakie
instrumenty muzyczne znasz? Dziecko wskazuje na ilustracji instrumenty i podaje ich nazwy, które zna, potem słucha dźwięków instrumentów i również odgaduje np. na początku z zamkniętymi oczami, potem otwiera, żeby zobaczyć jak wygląda instrument. Rodzic podaje nazwy pozostałych instrumentów, których dziecko nie wymieniło w czasie rozmowy.
3 - latki
Dziecko nalepia instrumenty w odpowiednich miejscach. Obrysowuje je zgodnie z kierunkiem wyznaczonym przez strzałki. Dziecko nazywa te instrumenty.
4 - latki
Karta pracy nr 35.
Dla chętnych:
Pomaluj farbami wybrany instrument.
„Masaż” – Rodzic/rodzeństwo siedzi za dzieckiem i wykonują masaż pleców zgodnie ze słowami i ruchami, potem następuje zamiana ról.
Idą słonie, potem konie, panieneczki na szpileczkach z gryzącymi pieseczkami, świeci słonko, płynie rzeczka, pada deszczyk, czujesz dreszczyk? Miłego dnia!! | Dzieci kładą na przemian całe dłonie na plecach kolegi. Uderzają delikatnie piąstkami. Stukają palcami wskazującymi. Delikatnie szczypią. Dłońmi zataczają koła. Rysują linię. Stukają wszystkimi palcami. Łaskoczą. |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz