niedziela, 10 maja 2020

Temat dnia: Jaki to instrument?

11.05.2020 r. (PONIEDZIAŁEK)

Temat dnia: Jaki to instrument?


Drodzy Rodzice, dzisiaj (poniedziałek) w godzinach od 9.00 do 12.00 będzie można jeszcze zakupić zdjęcia portretowe dzieci. Cena za jedno zdjęcie (format A3) 12  zł.

„Nad przepaścią” – zabawa z elementami równowagi.
Rodzic rozkłada dwie skakanki wzdłuż pokoju. Mówi dziecku: To lina, pod nią jest przepaść. Dziecko z wyciągniętymi na boki rękoma  idzie po skakankach jak po linie (stopa za stopą). 

Jestem Muzykantem Konszabelantem - piosenka dla przypomnienia.

                                      
„Jaki to instrument?” – rozmowa na temat instrumentów na podstawie doświadczeń dziecka, KP2.35 oraz dźwięków z nagrania.


Rodzic mówi: Dzisiaj będziemy rozmawiać o instrumentach. Jakie

instrumenty muzyczne znasz? Dziecko wskazuje na ilustracji instrumenty i podaje ich nazwy, które zna, potem słucha dźwięków instrumentów i również odgaduje np. na początku z zamkniętymi oczami, potem otwiera, żeby zobaczyć jak wygląda instrument. Rodzic podaje nazwy pozostałych instrumentów, których dziecko nie wymieniło w czasie rozmowy.

                                           

3 - latki
Dziecko nalepia instrumenty w odpowiednich miejscach. Obrysowuje je zgodnie z kierunkiem wyznaczonym przez strzałki. Dziecko nazywa te instrumenty.


4 - latki

Karta pracy  nr 35.




 Dla chętnych:

Pomaluj farbami wybrany instrument.

                                                 




„Masaż” – Rodzic/rodzeństwo siedzi za dzieckiem i wykonują masaż pleców zgodnie ze słowami i ruchami, potem następuje zamiana ról.
Idą słonie,
potem konie,
panieneczki na szpileczkach
z gryzącymi pieseczkami,
świeci słonko,
płynie rzeczka,
pada deszczyk,
czujesz dreszczyk?



Miłego dnia!!
Dzieci kładą na przemian całe dłonie na plecach kolegi.
Uderzają delikatnie piąstkami.
Stukają palcami wskazującymi.
Delikatnie szczypią.
Dłońmi zataczają koła.
Rysują linię.
Stukają wszystkimi palcami.
Łaskoczą.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz