Temat dnia: Umiem zachować się podczas ważnych uroczystości.
Głowa, ramiona - zabawa ruchowa do piosenki
„Umiem zachować się podczas ważnych uroczystości!” – rozmowa na temat odpowiedniego zachowania.
Zabawy umuzykalniające.
– Poruszanie się do rytmu granego przez rodzica np. na bębenku: marsz, podskoki, bieg. Swobodne poruszanie się dziecka do muzyki.
– Ćwiczenia oddechowe „Co to za dźwięk?”.
Rodzic. na wydechu wydaje różne dźwięki, przedłużając ich brzmienie. Dziecko powtarza i odgaduje co to za dźwięk. Np. fffffffffffffffff (wiatr), wwwwwww (duży owad – bąk, trzmiel), ssssssss (wąż, gąska), zzzzzzz (mucha, komar), szszsz ( szum morza), żżżżżżżż (dźwięk wydawany przez piłę podczas pracy).
Jaki to instrument? – rodzic zaprasza dziecko do zabawy słuchowej: Przygotuj, proszę, swoje uszy do słuchania. Za chwilę włączę nagranie dźwięków kilku instrumentów. Twoim zadaniem jest odgadnąć, jaki instrument słyszysz
Malowanie muzyki – rodzic daje dziecku kartkę formatu A3, farby, pędzle i kubki na wodę. Włącza utwór (kilka razy) i prosi dziecko o zastanowienie się, jaki kolor kojarzy mu się z tą muzyką. Dziecko słucha utworu i maluje muzykę.
W ciągu dnia pamiętaj o higienie rąk, stosowaniu zwrotów grzecznościowych i samodzielności, głównie podczas ubierania.
Kochane dzieci! Muzyka jest dobra na wszystko, więc włączcie dziś wasze ulubione piosenki i potańczcie z rodzeństwem, lub rodzicami. Buziaczki!
Miłego dnia życzą Pani Karolina i Pani Ewa!!!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz