wtorek, 26 maja 2020

Temat dnia: Kocham Cię Mamo! Kocham Cię Tato!

26.05.2020 r. (WTOREK)

Temat dnia: Kocham Cię Mamo! Kocham Cię Tato!


Kochane dzieci dzisiaj Święto Wszystkich Mam. 
Złóżcie życzenia swoim ukochanym mamom, wręczcie laurki, które wczoraj wykonaliście i mocno swoje mamy uściskajcie.


"Moi rodzice"- rozmowa na temat mamy i taty. Dziecko buduje wypowiedź na podstawie swoich obserwacji np.tata wyrzuca śmieci, tata naprawia szafkę, mama pracuje przy komputerze, mama prasuje, mama odpoczywa. Wszystkie te czynności dziecko naśladuje ruchem.
Następnie dziecko przedstawia swoich rodziców:
- jak mają na imię?
- gdzie pracują?
- jak dziecko spędza czas z rodzicami?

Udekoruj serce dla Mamy a następnie je wytnij. 

Udekoruj krawat dla Taty a następnie go wytnij. 


Dzisiaj obchodzimy również Dzień Rodziny, dlatego przygotujemy również niespodziankę dla taty. Na początek wysłuchajcie opowiadania.



"Portret taty"
      Renata Piątkowska



           Jak ja lubię rysować. A właśnie wczoraj w przedszkolu nasza pani powiedziała:
– Dzieci, zbliża się Dzień Ojca. Z tej okazji niech każde dziecko namaluje portret swojego taty. Potem oprawimy wasze rysunki w ramki i prezent gotowy. Wszystkie dzieci zabrały się do pracy. Malowały w skupieniu. Niektóre z przejęcia wysunęły nawet koniuszki języków, a inne przygryzały wargi.
– Tomek, zobacz – powiedział Maciek, pokazując swój rysunek.
– Mój tata jest nawet trochę podobny do twojego.
– No chyba tak. Rysunki Wiktora i Szymona też mało się różnią od naszych – stwierdziłem.
– Za to zobacz rysunek Bartka – szepnął Maciek. – On namalował tacie długie włosy i kolczyk w uchu.  
– No to może on się pomylił i narysował swoją mamę – zaciekawiłem się. Inne dzieci też zwróciły uwagę na rysunek Bartka.
– Proszę pani, czy tak może wyglądać tata? – zapytała Ania, wskazując palcem na kartkę Bartka.
– Jego tata ma dłuższe włosy niż moja mama – zmartwiła się Marta.
– Odczepcie się – zdenerwował się Bartek. – Mój tata ma długie włosy, bo mu się tak podoba.
– Ciekawe, czy on czasem zaplata je sobie w warkoczyki? – chciała się dowiedzieć Ania.
– To nie może być tata – stwierdził Olek – bo panowie nie noszą kolczyków. To na pewno jest jego mama.
– Wcale nie. – Bartek był już bliski łez. – To jest mój tata, a wy się nie znacie! Pani kazała powiesić dzieciom gotowe rysunki na ścianie. Jednak Bartek schował swój obrazek i nie chciał go już nikomu pokazywać.
– Dzieci – powiedziała pani – tatuś Bartka nosi długie włosy i kolczyk w uchu. Bartek świetnie go namalował, bardzo mi się podoba jego praca. Tata Bartka jest muzykiem, artystą, występuje na scenie. Artyści często ubierają się kolorowo, noszą długie włosy, czasem nawet farbują je na różne kolory. Ale pamiętajcie, że jeśli ktoś wygląda lub ubiera się inaczej, to nie powód, żeby się z niego śmiać lub mu dokuczać. (…)
– Dzieci, jutro w przedszkolu będzie dzień muzyczny. Poznacie różne instrumenty. Zobaczycie, jak się na nich gra. To właśnie tata Bartka opowie Wam wiele ciekawych rzeczy o muzyce. (…)
I rzeczywiście, następnego dnia tata Bartka przyniósł do przedszkola gitarę, harmonijkę, flet i skrzypce. Jakoś nikt nie wspominał już o jego długich włosach i kolczyku w uchu. Tata Bartka zachęcał wszystkich, by spróbowali zagrać coś na flecie i gitarze. Dzieci były zachwycone, a Bartek pękał z dumy. Już nikt nie śmiał się z jego rysunku, który Bartek nie wiadomo kiedy powiesił obok innych. (…)



Rodzic zadaje pytania: 
- Co robiły dzieci w przedszkolu? 
- Dlaczego dzieci zainteresowały się rysunkiem Bartka? 
- Kim okazał się tata Bartka? 
- Kim jest twój tata? 
- Czym się zajmuje? Jak wygląda?


Możesz dokończyć zdania, np.:

- Mój tata jest…
- Mój tata lubi…
- Mój tata nie lubi…
- Ulubionym kolorem mojego taty jest…
- Z tatą lubię najbardziej…
- Mój tata jest najlepszy, ponieważ… 


Masażyki- dziecko kładzie się na brzuchu, mama przyklęka lub siada obok .
Rodzic mówiąc wierszyk, masuje swoje dziecko:

Deszczyk kapie: kap, kap, kap, stukanie opuszkami palców w plecy.
Idą dzieci człap, człap, człap chodzenie po plecach całymi dłońmi.
Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu, masowanie pleców w dół ruchem zygzakowym.
Idą dzieci: tup, tup, tup. chodzenie po plecach palcami
Świeci słońce oho, ho, rysowanie dłonią kół
Dzieci skaczą: hop, hop, hop. naśladowanie podskoków dwoma palcami każdej ręki.
Gdy nadchodzi wieczór już, chodzenie po plecach palcem wskazującym i środkowym.
Dzieci kładą się do snu. głaskanie pleców ruchem okrężnym.

  4 - latki

   „Opaski indiańskie” – praca z W.51-52wykonywanie prezentu dla taty.




Piosenki do posłuchania razem z mama i tatą:



  Wspaniałego i słonecznego dnia życzą Pani Karolina i Pani Ewa!    💜💙💚              

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz