Temat dnia: Co można kupić w księgarni?
Zabawa ruchowa: Maszynista zuch.
"Co można kupić w księgarni?” – rozmowa na temat księgarni na podstawie doświadczeń dzieci i zabawy dydaktycznej.
Rodzic układa na stole np.: jabłka, ogórki, mleko, trzy różne książki, ciasto, babeczki, rogalik, kwiat cięty, kwiat doniczkowy. Rodzic mówi: Leżą tutaj produkty, które można kupić w różnych sklepach, posegreguj je.
Dziecko próbuje podać nazwy sklepów, w których można kupić dane produkty (sklep spożywczy, księgarnia, cukiernia, kwiaciarnia). Dziecko głośno przelicza produkty w każdym zbiorze.
Rodzic pyta dziecka: Co jeszcze, poza książkami, można kupić w księgarni?
„Poproszę trzy książki” – zabawa dydaktyczna.
Rodzic tłumaczy dziecku, że aby coś kupić, potrzebujemy pieniędzy. Dziecko z kolorowych papierów wycinają prostokąty. Rodzic umawia się z dzieckiem, że prostokąty w kolorze czerwonym – to banknoty o najwyższym nominale, prostokąty w kolorze niebieskim – to banknoty o średnim nominale, a prostokąty w kolorze żółtym – to banknoty o najniższym nominale.
Dziecko wycina dowolną ilość prostokątów (minimum po trzy) w tych trzech kolorach.
Rodzic mówi: Podnieś banknot, który ma największą wartość. Dziecko podnosi czerwony prostokąt, kładzie na stole. Rodzic mówi: Podnieś banknot, który ma najniższą wartość. Dziecko podnosi żółty prostokąt, kładzie na stole. Rodzic mówi: Podnieś banknot, który ma wartość większą od banknotu żółtego, ale mniejszą od czerwonego. Dziecko podnosi niebieski banknot, kładzie na stole.
Rodzic mówi: Wyobraź sobie, że to są prawdziwe pieniądze, za które możesz coś kupić. Przenieśmy się do dużej księgarni, w której jest bardzo wiele regałów z kolorowymi książkami. Są tutaj książki pełne obrazków, są też takie, w których są same litery.
Zabawy ruchowe:
– „Ile zrobię kroków?” – dziecko dostaje książkę w twardej oprawie, kładzie ją sobie na głowie i próbuje zrobić kilka kroków. Dziecko liczy, ile kroków udało im się zrobić, zanim książka spadła. Rodzic może zabawić się z Wami :)
– „Odgadywanie tytułów bajek” – dziecko przedstawia rodzicowi za pomocą gestów i ruchów jakąś postać z bajek, np. Kubusia Puchatka, Króla lwa. Gdy rodzic odgadnie, następuje zmiana ról.
„Memory” – gra pamięciowa z W.46. ( 4- latki)
Dziecko przygotowują karty do gry z W.46, a następnie gra z rodzicami i rodzeństwem. Dziecko układa karty lewą stroną ku górze i zaczyna grę. Każda osoba po kolei odkrywa dwie wybrane przez siebie karty. Jeśli odkryła karty dotyczące tej samej bajki (np. Kopciuszek i pantofelek), zabiera je i może wykonać jeszcze jeden ruch. Wygrywa ta osoba, która zbierze najwięcej par.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz