Temat dnia: Wyruszamy na wycieczkę po Polsce.
"Razem jest weselej” - rozmowa po przebudzeniu na temat dzisiejszego dnia, jak go spędzimy, co będziemy wspólnie robić.
„Piórko orła” – ćwiczenia oddechowe. Dziecko przedmuchują do rodzica nawzajem (w parach) piórka.
Katechizm polskiego dziecka - utrwalenie wiersza.– Kto ty jesteś?
– Polak mały.
– Jaki znak twój?
– Orzeł biały.
– Gdzie ty mieszkasz?
– Między swemi. (swymi)
– W jakim kraju?
– W polskiej ziemi.
– Czem ta ziemia? (czym)
– Mą Ojczyzną.
– Czem zdobyta? (czym)
– Krwią i blizną.
– Czy ją kochasz?
– Kocham szczerze.
– A w co wierzysz?
– W Boga wierzę.
Poznajemy bliżej mapę Polski ” – praca z mapą.
Dziecko słucha pierwszej zwrotki hymnu – Mazurka Dąbrowskiego – w postawie na baczność.
rodzic mówi dziecku, kiedy hymn jest grany, w czasie jakich uroczystości.
Po wysłuchaniu hymnu dziecko patrzy na mapę Polski. Rodzic pokazuje obszar Polski wyznaczony granicami. Wyjaśnia, że na północy Polski leży Morze Bałtyckie. Dziecko obiema rękami pokazują fale na morzu. Rodzic pyta dziecko, jakim kolorem jest zaznaczone morze na mapie (niebieskim). Pokazuje także inne elementy oznaczone na niebiesko: rzeki i jeziora. Rodzic wskazuje pasma gór na południu Polski i pyta, jakim kolorem są oznaczone (brązowym). Dziecko wstaje i swobodnie porusza się po pokoju. Gdy Rodzic mówi: brązowy – dziecko staje w rozkroku i, pochylając się do przodu, próbuje dotknąć palcami podłogi (udając górę). Następnie Rodzic wyjaśnia, że między morzem i górami jest na mapie kolor zielony oznaczający niziny, czyli tereny dość płaskie, nisko położone.
3 - latki
Dziecko z pomocą Rodzica dzieli białą kartkę A - 4 na dwie równe części - poziomo. Dziecko maluje farbami na czerwono dolną część tak aby powstała flaga Polski.
4 - latki
„Kolory na mapie” – praca z KP2.34.
Rodzic rozmawia z dzieckiem o tym, co przedstawia mapa z KP2.34. Niebieskimi liniami są zaznaczone rzeki: Wisła i Odra. W centralnej części kraju kolorem zielonym są zaznaczone niziny. Na północy – Morze Bałtyckie (dziecko odpowiada, że trzeba pomalować tę część na niebiesko), a na nim statek. Na południu – góry (dziecko odpowiada, że trzeba pokolorować je na brązowo).Rodzic pyta dziecko, w jakiej miejscowości jest ich przedszkole. Z pomocą Rodzica zaznaczają tę miejscowość na mapie. Po wykonaniu zadania z mapą dziecko koloruje flagę.
Zabawa "Na ziemi zostaje".
Przypomnienie techniki mycia rąk:
Miłego dnia życzą Pani Karolina i Pani Ewa!!!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz