piątek, 17 kwietnia 2020

Temat dnia: Cały rok na wsi.

17.04.2020 r. (PIĄTEK)

Temat dnia: Cały rok na wsi.



„Kolory pór roku” – zabawa dydaktyczna z rymowanką.


Na środku dywanu leżą 4 kartki, każda w innym kolorze: zielona (oznaczająca wiosnę)czerwona (oznaczająca jesień), biała (oznaczająca zimę) oraz żółta (oznaczająca lato).  Rodzic recytuje rymowanki, zatrzymując się kolejno przy odpowiednich kartkach. Gdy podnosi kartkę do góry, dziecko powtarza rymowankę.




Za drugim razem rodzic mówi początek rymowanki, dziecko dopowiada.


Rodzic zadaje pytanie: Jaką porę roku oznaczają kolory: zielony, żółty, czerwony, biały? 


„Mam dużo pracy” – zabawa dydaktyczna na temat pracy rolnika w każdej z pór roku.


Na środku dywanu leżą 4 kartki, każda z nich  w innym kolorze. Dziecko staje np. przy czerwonej kartce – jest rolnikiem, mówi: jesień. Rodzic czyta tekst dotyczący jesieni na wsi, dziecko w dowolny sposób ilustruje ruchem słuchany tekst. 







Dni robią się coraz krótsze i należy się spieszyć, by ze wszystkim zdążyć. Trzeba zwieźć ostatnie zbiory, zebrać owoce i zaorać pola. Jesień to czas zbiorów ziemniaków, buraków, a także czas zbiorów jabłek i gruszek w sadzie. W warzywniku gospodyni ścina kapustę i wyrywa marchewki. Rolnik wkrótce zaorze pole i zasieje nowe zboże.







Dziecko ustawia się przy białej kartce i mówi: zima. W dowolny sposób ilustruje ruchem słuchany tekst. 


Jest zimno i dni są krótkie. Przyroda odpoczywa. Zwierzęta muszą być trzymane w ciepłych pomieszczeniach. Rolnik przycina gałęzie drzew i rąbie drwa na opał. Potem suszy je i składuje. Jest mróz i na łąkach nie ma już trawy. Krowy zostają w oborze, a rolnik karmi je sianem.







Dziecko ustawia się przy zielonej kartce i mówi: wiosna. W dowolny sposób ilustruje ruchem słuchany tekst. 


Trawa już się zieleni i zwierzęta wychodzą na łąkę. Zboża posiane jesienią już wzeszły i potrzebują składników odżywczych, dlatego rolnik rozsypuje na polu nawóz. Wiosna to czas narodzin. W gospodarstwie rodzą się: kurczęta, cielęta i źrebięta.







Dziecko ustawia się przy żółtej kartce i mówi: lato. W dowolny sposób ilustruje ruchem słuchany tekst. 







Lato na wsi to czas żniw czyli ścinania i zbierania zboża, sianokosów i wielu innych prac. Sąsiedzi pomagają sobie nawzajem. Gospodyni w warzywniku zbiera pomidory, fasolkę i sałatę. Zrywa się część najmniejszych jabłek, aby pozostałe były dorodniejsze. 

Przypomnienie i utrwalenie piosenki "Stary Donald".



"Jak wygląda pole wiosną, latem, jesienią i zimą?" - opowiedzenie co widzę na obrazkach i podanie różnic między nimi.







"Jak wygląda pole wiosną, latem,jesienią i zimą? - wykonanie plakatu. Dziecko z pomocą rodzica dzieli duży arkusz papieru na cztery części.Jedna część to wiosna, druga - lato, trzecia - jesień a czwarta - zima. Zadaniem dziecka jest narysowanie i wyklejenie pór roku.
Potrzebne materiały:
- papier pakowy
- kredki
- flamastry
- klej
- kolorowy papier
- kolorowe gazety 


Dla chętnych:

  Kochani, pamiętajcie w ciągu dnia o myciu rąk i stosowaniu zwrotów grzecznościowych.
Spróbujcie ocenić swój nastrój jaki towarzyszył wam dziś w trakcie zajęć. 
                        


Miłego dnia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz