Temat dnia: Jakie potrawy postawimy na świątecznym stole?
"Czy umiesz tak jak ja?"- zabawa ruchowa z elementem równowagi. Zabawa z rodzeństwem lub rodzicem. Rodzeństwo/rodzic pokazuje ćwiczenie, a dziecko próbuje powtórzyć/zrobić tak jak potrafi.
"Jakie potrawy postawimy na świątecznym stole?"- dziecko próbuje odpowiedzieć na pytanie na podstawie obrazka oraz wiersza D. Gellner pt. "Wielkanoc".
Wielkanoc.
Danuta Gellnerowa
Obudziły się pisanki
wielkanocnym rankiem
i wołają:
- Patrzcie! Tu na stole
same niespodzianki!
Bazie srebrno - białe
i baranek mały.
Ten baranek
ma talerzyk,
skubie z niego
owies świeży.
A baby pękate
w cukrowych fartuchach
śmieją się wesoło
od ucha do ucha!
Pytania do wiersza:
- Co na wielkanocnym stole zobaczyły pisanki?
- Przypomnij sobie jakie jeszcze rzeczy możemy postawić na stole?
3 - latki
Proszę o pokolorowanie obrazka.
4 - latki
Karta pracy nr 24.
Na rysunku przedstawiającym stół wielkanocnym brakuje kilku elementów. Połącz brakujące elementy z miejscem, gdzie powinny się znajdować. Narysuj obrus po śladzie. Dorysuj na wybranym talerzu 3 jajka.
„Życzę Ci…” – zabawa dydaktyczna.
Rodzic trzyma w ręku kilka kart wielkanocnych. Czyta zamieszczone na nich życzenia. Dzieci słuchają i powtarzają za rodzicem, czego ludzie życzą sobie na święta, dzieląc się jajkiem: dużo zdrowia, radości, pogody ducha, smacznego jajka, mokrego lanego poniedziałku. Dzieci same próbują sformułować życzenia, które np. złożą babci,dziadkowi, cioci.
Dla chętnych:
Proszę ozdobić pisankę według własnego pomysłu.
"Wielkanocne babki"- modelowanie masy solnej w foremce.
Dzieci umieszczają masę solną lub plastelinę w małej foremce, dokładnie przyciskając ją palcami. Odwracają foremkę i wydobywają babkę.
• mąka, sól, woda, plastelina, mała foremka
Miłego dnia!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz