Temat dnia: Cieszę się pękną i zdrową Ziemią!
„Jak wygląda Ziemia?” – oglądanie modelu Ziemi – globusa.
„Spacer żuka” – opowieść ruchowa.
Rodzic czyta opowiadanie, dziecko wykonuje ruchy zgodnie z treścią opowiadania.
Pewien mały żuk poszedł na spacer. (dziecko maszeruje) Na swej drodze napotkał dużego jeża. (zatrzymuje się i patrzy do góry) Jeż był tak ogromny, że żuk musiał wysoko podskoczyć trzy razy, aby jeż go zauważył. (podskakuje, licząc: jeden, dwa, trzy) Poszedł dalej (maszeruje), lecz tam rosła bardzo gęsta trawa, więc żuk musiał się schylić, aby przejść. (chodzi na ugiętych kolanach ze schyloną głową) Gdy mu się to udało, dotarł na bardzo piaszczystą drogę, trudne to zadanie dla żuka, trzeba szybciutko przebierać nogami. (dziecko przemieszcza się po pokoju, szybko poruszając nogami) Ale cóż to?! Nie udało się! Nasz żuk przewrócił się na plecy. (dziecko kładzie się na plecach) Biedny mały żuk przebierał nóżkami tak szybko i bujał się na boki (dziecko wykonuje te czynności), ale nie udawało mu się podnieść. Nagle zawiał mocniejszy wiatr i przewrócił żuka z powrotem na nogi. (dziecko przekręca się na bok, później kładzie się na brzuchu i wstaje) Bardzo już zmęczony, ale zadowolony żuk wrócił do domu i położył się, aby odpocząć. (dziecko idzie powoli, następnie kładzie się na brzuchu i zwija się w kulkę).
Zabawy umuzykalniające:
– Poruszanie się do rytmu granego przez rodzica np. na bębenku lub łyżką w garnek: marsz, podskoki, bieg.
Dziecko leży. Obiema rękoma trzyma chustę przy twarzy i dmucha na nią. Siada, trzymając chustę przed nosem. Wciąga powietrze – chusta zbliża się do nosa, wypuszczają powietrze – chusta się oddala. Staje, kładzie chustę na głowie tak, by zasłaniała oczy, i na wydechu dmucha na nią, aby drgała.
– Rozśpiewanie (Rodzic zwraca uwagę na dykcję dziecka).
Dziecko stoi. Przeciąga się, ziewa, porusza ramionami, prostuje się. Śpiewa, powtarzając za rodzicem (gama) Słońce wschodzi coraz wyżej i zachodzi coraz niżej. Śpiewają: cicho, głośniej i najgłośniej.
– Nauka piosenki "Wielkie sprzątanie".
Dziecko słucha piosenki i wypowiada się na temat jej treści.
Dziecko słucha piosenki i wypowiada się na temat jej treści.
W lesie na polanie
Dziś ważne zebranie
Wzięły się zwierzęta
Za wielkie sprzątanie
Szu – szu- szu! Szu – szu- szu!
Pracujemy ile tchu
Szu – szu- szu! Szu – szu- szu!
Zaraz czysto będzie tu!
Mrówka ze ślimaczkiem
Sprzątają pod krzaczkiem
A żabki z wiewiórką
W strumyku za górką
Zbierają sikorki
Papierki i worki
A maleńkie muszki
Butelki i puszki
Kosy pogwizdują
I śmieci pakują
A niedźwiadek z liskiem
Sortują je wszystkie
A gdy posprzątały
Ten list nam wysłały
Pamiętajcie dzieci
By w lesie nie śmiecić
Dziś ważne zebranie
Wzięły się zwierzęta
Za wielkie sprzątanie
Szu – szu- szu! Szu – szu- szu!
Pracujemy ile tchu
Szu – szu- szu! Szu – szu- szu!
Zaraz czysto będzie tu!
Mrówka ze ślimaczkiem
Sprzątają pod krzaczkiem
A żabki z wiewiórką
W strumyku za górką
Zbierają sikorki
Papierki i worki
A maleńkie muszki
Butelki i puszki
Kosy pogwizdują
I śmieci pakują
A niedźwiadek z liskiem
Sortują je wszystkie
A gdy posprzątały
Ten list nam wysłały
Pamiętajcie dzieci
By w lesie nie śmiecić
Rodzic zadaje dziecku pytania:
- Co robią zwierzęta?
- Gdzie sprzątają mrówka i ślimak?
- A żabki z wiewiórką?
- Co robią sikorki i muszki?
- Co robią kosy?
- Co zrobiły, gdy zakończyły sprzątać?
– Gra na ryżowych grzechotkach (ryż w butelce plastikowej).
Dziecko potrząsa butelką, starając się utrzymać rytm piosenki. Za drugim razem uderza rytmicznie, śpiewając piosenkę.
– Muzyczne wyciszenie.
Dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym. Słuchają utworu Fryderyka Chopina "Preludium deszczowe". Dłońmi naśladują padający deszcz (ruch palców w rytm muzyki).
Dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym. Słuchają utworu Fryderyka Chopina "Preludium deszczowe". Dłońmi naśladują padający deszcz (ruch palców w rytm muzyki).
„Co możemy zrobić dla naszej Ziemi?” – rozmowa na temat sposobów dbania o środowisko. Rodzic mówi: Abyśmy nadal mogli oglądać drzewa, słyszeć śpiew ptaków i czuć zapach kwiatów, musimy dbać o środowisko. Jak możemy chronić lasy? (…), wodę (…), dbać o przyrodę? (…). Dziecko swobodnie wypowiada się na temat sposobów ochrony przyrody.Rodzic uzupełnia wypowiedzi dziecka o inne pomysły:
Wyłączaj światło w pokoju, z którego wychodzisz!
Zakręć wodę, gdy jej nie używasz, na przykład, gdy myjesz zęby!
Poproś rodziców, aby wymienili żarówki na energooszczędne!
Posadź z rodzicami drzewo, krzew lub inne rośliny!
Posadź i pielęgnuj kwiaty na balkonie!
Gdy są mrozy, dokarmiaj ptaki!
Segreguj śmieci! Rodzic wyjaśnia, co to jest recykling (powtórne przetworzenie produktu).
3 - latki
"Malujemy drzewo" - praca plastyczna.
Proszę pomalować dłoń farbą,a następnie odcisnąć na kartce, tak aby powstała korona drzewa. Proszę domalować pień, słońce i trawę.
4 - latki
Karta pracy 2 nr 27.
Dokończ rysunek. Pomaluj dłoń farbą, a następnie odciśnij na kartce tak, aby powstała korona drzewa. Namaluj słońce i deszcz, których drzewo potrzebuje do życia.
Miłego dnia Muszelki 💜💛💗
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz