Temat dnia: Co zrobię dla Ziemi?
Poranna gimnastyka:
„Co powiedziałyby zwierzęta? – zabawa dydaktyczna.
Dziecko zamyka oczy i wyobraża sobie, że jest zwierzęciem leśnym, np. zającem, sarną itd. i mieszka w pięknym lesie. Po chwili otwiera oczy i mówi, co by powiedziały zwierzęta, gdyby mieszkały w takim lesie. Następnie zamyka oczy i wyobraża sobie, że mieszka w lesie zniszczonym (połamane rośliny, brudne rzeki
i jeziora, wszędzie śmieci).Po chwili otwiera oczy i mówi to, co powiedziałoby zwierzę, gdyby mieszkało w takim lesie. Rodzic pyta dziecko: Co możemy zrobić, by wszystkie zwierzęta były zdrowe i szczęśliwe?
„Wyścigi dżdżownic” – zabawa ruchowa z elementem pełzania.
Dziecko kładzie się na brzuchu wzdłuż jednej linii. Zadaniem dziecka jest jak najszybsze dotarcie do wyznaczonej linii, pełznąc jak dżdżownica – dziecko leży na brzuchu, przedramiona oparte
o podłogę, podnosi biodra do góry i opuszcza je z jednoczesnym przesunięciem się do przodu.
„Co zrobię dla Ziemi?” – gra dydaktyczna.
Rodzic układa na podłodze kartki A4 z numerami od 1 do 20 (przy numerze 20 leży ilustracja przedstawiająca piękny las oraz kartka z napisem META). Przed kartką z numerem 1 rodzic ustawia pionki – dwa kręgle (np. dla dwóch uczestników) – oraz kładzie kartkę z napisem START. Każdy uczestnik ma inny kolor pionka. Celem gry jest dotarcie do lasu – pola z numerem 20. Dziecko rzuca kostką, staje na określonym polu. Każde pole od 1 do 20 ma przypisane znaczenie. Jeśli jest ono dobre dla środowiska, uczestnik przesuwa się o kilka pól do przodu, a jeśli złe – cofa się.
Znaczenie kolejnych pól:
1. Pomagacie sprzątać las. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
2. Wyłączacie światło, gdy wychodzicie z pokoju. Przesuwacie pionek o 3 pola do przodu.
3. Pomagacie leśniczemu dokładać jedzenie do paśnika dla zwierząt. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
4. Po pikniku zostawiliście śmieci w lesie. Cofacie się o 2 pola.
5. Kupujecie z rodzicami energooszczędne żarówki. Przesuwacie pionek o 1 pole do przodu.
6. Urwaliście gałęzie, aby zrobić z nich miecze. Cofacie się o 2 pola.
7. Myjecie zęby przy zakręconym kranie. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
8. Włożyliście kij w mrowisko. Cofacie się o 1 pole.
9. Pomagacie sadzić drzewa. Przesuwacie pionek o 3 pola do przodu.
10. Głośno krzyczycie w lesie, uciekają zwierzęta, odlatują ptaki. Cofacie się o 2 pola.
11. Dokarmiacie ptaki w czasie mrozów. Przesuwacie pionek o 1 pole do przodu.
12. Posadziliście na balkonie kwiaty i je podlewacie. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
13. Podeptaliście grzyby. Cofacie się o 2 pola.
14. Segregujecie śmieci. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
15. Namawiacie rodziców, aby załadowywali pralkę i zmywarkę do pełna i dopiero wtedy uruchamiali urządzenie. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
16. Złapaliście biedronkę i włożyliście ją do pudełka od zapałek. Cofacie się o 2 pola.
17. Ubrania, z których wyrośliście, oddajecie innym dzieciom.
Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
18. Do przedszkola przychodzicie z rodzicami pieszo, bo mieszkacie niedaleko, a jadące samochody zatruwają środowisko. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
19. Wyrzucacie kartkę zapisaną tylko z jednej strony. Cofacie się o 1 pole.
20. Gratulacje! Możecie pospacerować po pięknym lesie!
4 - latki
"Pomogę Michałowi segregować śmieci" - praca z Karta pracy 2 nr 29
„Czy wiem, jak chronić moją planetę?” – quiz ekologiczny.
Dziecko odpowiada na pytania:
1. Co robimy, by oszczędzać wodę?
1. Co robimy, by oszczędzać wodę?
2. Jak zachowujemy się w lesie, by nie płoszyć zwierząt?
3. Kiedy należy dokarmiać ptaki?
4. Co należy zrobić, gdy wychodzimy z pokoju lub łazienki?
Zadania:
1. Posegregujcie śmieci i przyporządkujcie do odpowiednich symboli.
1. Posegregujcie śmieci i przyporządkujcie do odpowiednich symboli.
Rodzic przygotowuje następujące przedmioty: kartka, pudełko, słoik, butelka, skórka banana, jabłko, plastikowy klocek, spodek.
2. Zaśpiewaj piosenkę "Wielkie sprzątanie", przynajmniej jedną zwrotkę.
3. Poprowadźcie stopą rolkę papieru toaletowego z wyznaczonego miejsca do środka np. miski.
2. Zaśpiewaj piosenkę "Wielkie sprzątanie", przynajmniej jedną zwrotkę.
3. Poprowadźcie stopą rolkę papieru toaletowego z wyznaczonego miejsca do środka np. miski.
Możesz rywalizować np. z rodzeństwem. Za każde poprawnie wykonane zadanie należy się punkt. Wygrywa osoba, która ma więcej punktów. Nagradzamy ją brawami. Wszystkim należą się gratulacje!
„Ziemia, powietrze, ogień” – zabawa ruchowa.
Dziecko biega swobodnie po pokoju w rytm grany przez rodzica np. na bębenku. Na hasło rodzica: Ziemia – dziecko kładzie się na plecach na dywanie, nogi i ręce wyprostowane. Na hasło: Powietrze – klęczy, kołysząc się na boki z wysoko podniesionymi rękami. Na hasło: Ogień – staje nieruchomo z szeroko rozstawionymi rękami i nogami.
Zadanie dla 3 i 4 latków:
Posprzątaj w swoim pokoju, pomoże Ci w tym piosenka: Posprzątajmy razem bałagan w pokoju.
Miłego dnia życzą Pani Karolina i Pani Ewa☺️
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz