ŚWIATOWY DZIEŃ ZIEMI
Temat dnia: Czy to się jeszcze przyda?
Czy to się jeszcze przyda?” – rozmowa na temat recyklingu oraz zabawa dydaktyczna.
Na dywanie leżą dwa koła gimnastyczne (można zastąpić np. tacką, miską). W jednym z nich znajduje się kartka ze znakiem recyklingu, a w drugim – kartka z przekreślonym znakiem recyklingu. Rodzic prezentuje znak recyklingu i tłumaczy, że umieszcza się go na produktach, które nadają się do powtórnego przetworzenia. Pokazuje dziecku takie produkty.
Rodzic stawia koszyk, worek z różnymi przedmiotami. Dziecko po kolei losuje jeden przedmiot (śmieć) z koszyka – papier, opakowanie kartonowe, pudełko, butelki: plastikową i szklaną, puszkę, pojemnik po serku, starą zabawkę – i wkłada go do wybranej obręczy (miski).
Rodzic rozmawia z dzieckiem o tym, czy wszystkie odpady znajdują się we właściwym miejscu.
„Gdzie z tym śmieciem?” – zabawa dydaktyczna.
Rodzic rozkłada na podłodze trzy obręcze z różnymi symbolami: papier, szkło, metale i tworzywa sztuczne. Tłumaczy dziecku, co to są tworzywa sztuczne (to materiały sztucznie wytworzone przez człowieka, nie występują w naturze). Dziecko bierze po jednym śmieciu i umieszcza we właściwej obręczy.
Rodzic pokazuje dziecku symbol bio i tłumaczy, że do tych pojemników będziemy wrzucać wszystkie skórki owoców, resztki jedzenia, gałęzie, trawę.
Rodzic rozkłada na podłodze trzy obręcze z różnymi symbolami: papier, szkło, metale i tworzywa sztuczne. Tłumaczy dziecku, co to są tworzywa sztuczne (to materiały sztucznie wytworzone przez człowieka, nie występują w naturze). Dziecko bierze po jednym śmieciu i umieszcza we właściwej obręczy.
Rodzic pokazuje dziecku symbol bio i tłumaczy, że do tych pojemników będziemy wrzucać wszystkie skórki owoców, resztki jedzenia, gałęzie, trawę.
3 - latki
Dziecko pomaga Toli i Tomkowi włożyć śmieci do do odpowiednich pojemników. Połącz niebieskimi liniami przedmioty papierowe z niebieskim koszem, a zielonymi liniami - przedmioty szklane z zielonym koszem. Czy wszystkie te śmieci można wyrzucić do wskazanych pojemników? Dlaczego?
4 - latki
"Segregacja śmieci” – praca z W.43.
Dzieci wypychają pojemniki do segregowania śmieci oraz same śmieci i dopasowują surowce do odpowiednich pojemników na zasadzie puzzli.
Dzieci wypychają pojemniki do segregowania śmieci oraz same śmieci i dopasowują surowce do odpowiednich pojemników na zasadzie puzzli.
Zabawa „Powrót na Ziemię”
Dziecko bierze koc i rozkłada na podłodze. Kładzie się na kocu na plecach. Następnie podnosi się tak, aby nie dotknąć rękami podłogi, innych przedmiotów czy części własnego ciała. Zabawę powtarzamy kilka razy.
Żeby było nam wesoło – masujemy swoje czoło.
Raz i dwa, raz i dwa – każdy ładne czoło ma.
Potem oczy, pod oczami i pod nosem, pod wargami.
Język w górę raz i dwa – ładny język każdy ma.
Tu jest głowa, a tu uszy – trzeba swoje uszy ruszyć.
Raz i dwa, raz i dwa – dwoje uszu każdy ma.
Powiedz: mama, tata, lala, i zaśpiewaj: la-la-la-la.
Otwórz buzię, zamknij buzię, pokaż wszystkim oczy duże.
Pogłaszcz główkę ładną swoją i policzki, brodę, czoło.
Poszczyp lekko całą twarz i już dobry humor masz!
Żeby było nam wesoło – masujemy swoje czoło.
Raz i dwa, raz i dwa – każdy ładne czoło ma.
Potem oczy, pod oczami i pod nosem, pod wargami.
Język w górę raz i dwa – ładny język każdy ma.
Tu jest głowa, a tu uszy – trzeba swoje uszy ruszyć.
Raz i dwa, raz i dwa – dwoje uszu każdy ma.
Powiedz: mama, tata, lala, i zaśpiewaj: la-la-la-la.
Otwórz buzię, zamknij buzię, pokaż wszystkim oczy duże.
Pogłaszcz główkę ładną swoją i policzki, brodę, czoło.
Poszczyp lekko całą twarz i już dobry humor masz!
Kochani, pamiętajcie w ciągu dnia o myciu rąk i stosowaniu zwrotów grzecznościowych.
Miłego dnia!
Pozdrawiamy Pani Karolina i Pani Ewa!💚💛💙💗
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz