wtorek, 9 czerwca 2020

Temat dnia:Ale w zoo jest wesoło!

10.06.2020 r. (ŚRODA)

Temat dnia: Ale w Zoo jest wesoło!

"Co to za zwierzę"- rozwiązywanie zagadek tematycznych.

Kolorowych piór ma w bród,
a między oczami wielki dziób.
Ten głośny skrzek to jej zasługa,
bo to jest głośna… (papuga)

Do konia trochę podobna
tak samo rży, gdy jest głodna.
Czarne pasy ma tam, gdzie są żebra,
bo to jest wesoła … (zebra)

Szary, duże uszy i trąba,
taki ma wygląd, że bomba!
Wielki jest jak cała jabłoń,
bo to jest szary… (słoń)

Jestem duży i wesoły,
pływam w wodzie całkiem goły.
Błoto? Co mi tam!
Ja jestem szary… (hipopotam)

"Poznajemy zwierzęta w zoo"- oglądanie filmu:

                                       
"Pingwin"- zabawa przy piosence:


"Ale w zoo jest wesoło!"- rysowanie pracy przedstawiającej zoo.
Dziecko rysuje wybrane przez siebie zwierzęta, które można spotkać w zoo. Następnie wycina je i nakleja na duży arkusz papieru.

"Zoo"- nauka piosenki:

                             
   
Zoo
sł. Jan Brzechwa, muz. Andrzej Korzyński

Miś
Proszę państwa, oto miś.
Miś jest bardzo grzeczny dziś.
Chętnie państwu łapę poda.
Nie chce podać? A to szkoda.

Lis
Rudy ojciec, rudy dziadek,
rudy ogon to mój spadek.
A ja jestem rudy lis.
Ruszaj stąd, bo będę gryzł.

Dzik
Dzik jest dziki, dzik jest zły,
dzik ma bardzo ostre kły.
Kto spotyka w lesie dzika,
ten na drzewo zaraz zmyka.

Żubr
Pozwólcie przedstawić sobie:
pan żubr we własnej osobie.
No, pokaż się, żubrze.
Zróbże minę uprzejmą, żubrze.

Małpy
Małpy skaczą niedościgle,
małpy robią małpie figle.
Niech pan spojrzy na pawiana,
co za małpa, proszę pana!

Coś

Bardzo trudno mi jest orzec
czy to ptak czy nosorożec...                                       
 

3 - latki
Wąż – Dziecko kreśli drogę węża palcem na różnych powierzchniach (np. po dywanie, podłodze, stole, regale). Otrzymuje papier pakowy przycięty w długie pasy, które są wąską dróżką węża. Zadaniem dziecka jest namalowanie flamastrami, jak idzie wąż (linia falista, prosta, zygzak).

4 - latki
"Od najmniejszego do największego"- praca z KP2.44.
Dziecko podaje nazwy zwierząt, następnie porządkuje od największego do najmniejszego. Umieszcza nalepki w odpowiednich miejscach.
Dziecko odpowiada na pytanie: czego brakuje wielbłądowi po prawej stronie?Następnie dorysowuje brakujące elementy.
Dziecko wykonuje szlaczek po śladzie.

Wesołego i słonecznego dnia życzą Pani Karolina i Pani Ewa!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz