Temat dnia: Kto tak ryczy? Kto tak ćwierka?
Zajęcia rytmiczne:
– Dziecko porusza się do rytmu granego przez rodzica np. na bębenku: marsz, podskoki, bieg.
– Ćwiczenia oddechowe „Jak trąbi słoń?”.
Rodzic mówi: Jesteśmy w zoo. Zatrzymaliśmy się przed wybiegiem na słonie. Wybiegł mały słonik. Jak on trąbił, wołając
mamę? Dziecko trąbi w trąbofon (wykonany wczoraj), lekko dmuchając. Przybiega mama słonika. Trąbi. Dziecko mocniej dmucha w instrument. W oddali słychać głos trąbiącego taty. Dziecko dmucha bardzo mocno.
– Rozśpiewanie (Rodzic zwraca uwagę na dykcję dziecka).
Dziecko stoi wyprostowane i śpiewa, naśladując głos trąbki: tru, tu, tu, tru, tu, tu. Śpiewa coraz wyżej: tri, tri, tri (aż mu buzia drży). Śpiewa coraz wyżej: nie, nie, nie – jak kaczka, z zatkanym nosem. Dziecko masuje palcami całe policzki okrężnie, szczególnie żuchwę, przeciąga się, ziewa.
"Zoo"
sł. Jan Brzechwa, muz. Andrzej Korzyński
Miś
Proszę państwa, oto miś.
Miś jest bardzo grzeczny dziś.
Chętnie państwu łapę poda.
Nie chce podać? A to szkoda.
Lis
Rudy ojciec, rudy dziadek,
rudy ogon to mój spadek.
A ja jestem rudy lis.
Ruszaj stąd, bo będę gryzł.
Dzik
Dzik jest dziki, dzik jest zły,
dzik ma bardzo ostre kły.
Kto spotyka w lesie dzika,
ten na drzewo zaraz zmyka.
Żubr
Pozwólcie przedstawić sobie:
pan żubr we własnej osobie.
No, pokaż się, żubrze.
Zróbże minę uprzejmą, żubrze.
Małpy
Małpy skaczą niedościgle,
małpy robią małpie figle.
Niech pan spojrzy na pawiana,
co za małpa, proszę pana!
Coś
Bardzo trudno mi jest orzec
czy to ptak czy nosorożec...
- Omówienie treści piosenki:
- Co znajduje się w zoo?
- Co robią małpy, lis, żubr, dzik, niedźwiedź?
- Jakie jeszcze zwierzęta można spotkać w zoo?
– Gra na instrumentach.
Dziecko gra do pierwszej zwrotki i refrenu piosenki, starając się utrzymać rytm. Za drugim razem gra i śpiewa refren piosenki.
– Muzyczne wyciszenie.
Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym. Słucha utworu Fryderyka Chopina Preludium deszczowe. Dłońmi naśladuje padający deszcz (poruszają palcami w rytm muzyki).
„Mój zwierzak” – rysowanie zwierzęcia z wyobraźni.
Rodzic mówi: Wyobraź sobie, że podczas leśnej wycieczki odkryłaś/eś zwierzę, którego nikt jeszcze nie widział. Do jakiego zwierzęcia byłoby podobne? Jakie miałoby kolory? Dziecko rysuje zwierzę.
„Masażyk zoo” – Dziecko kładzie się na brzuchu. Rodzic masuje, później następuje zamiana ról.
ZOO
Bolesław Kołodziejski
Tutaj w ZOO jest wesoło,
Tutaj małpki skaczą w koło, (skoki dłonią po okręgu)
Tutaj ciężko chodzą słonie, (naciskanie pleców wewnętrzną
stroną dłoni)
Biegną zebry niczym konie, (lekkie stukanie dłońmi
zwiniętymi w pięści)
Żółwie wolno ścieżką kłapią, (powolne lekkie przykładanie
dłoni za dłonią do pleców)
W wodzie złote rybki chlapią, (pocieranie pleców raz
wewnętrzną, raz zewnętrzną
stroną dłoni)
Szop pracz, takie czyste zwierzę,
Ciągle sobie coś tam pierze. (pocieranie dłońmi pleców)
Struś dostojnie w koło chodzi,
Spieszyć mu się nie uchodzi, (powolne kroczenie po plecach
dwoma palcami)
A w najdalszej części zoo,
Dwa leniwce się gramolą, (wolne przesuwanie dłoni z
góry do dołu, z boku ku
środkowi pleców)
Wolno wchodząc na dwa drzewa,
Gdzie się każdy z nich wygrzewa, (zatrzymanie dłoni)
I zapada w sen głęboki…
Miłego dnia! Pozdrawiamy! Pani Karolina i Pani Ewa!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz