Data: 14.04.2021r. (środa)
Temat dnia: Klub Przyjaciół Przyrody
„Tydzień ma” - odśpiewanie codziennej piosenki
„Co to jest przyroda?” – Rodzic pokazuje dziecku ilustracje przedstawiające krajobraz niezmieniony przez człowieka. Dziecko opisuje ilustracje, wymienia ich elementy. Po omówieniu obrazków rodzic mówi, że to wszystko, co opisywały, nazywamy przyrodą.„Pojemniki” – słuchanie wiersza, rozmowa na temat segregacji śmieci.
Pojemniki
Agnieszka Frączek
Patrz! Pojemniki w kolorach tęczy!
Słyszysz? W zielonym chyba coś brzęczy…
Co to takiego? Szklane butelki,
stłuczony spodek i słoik wielki.
Żółty pojemnik skrzypi i trzeszczy,
aż od tych dźwięków dostaję dreszczy…
Co się ukryło w tym pojemniku?
Tubki i kubki, tuzin guzików,
stary abażur… wszystko z plastiku!
Trzeci pojemnik szumi, szeleści…
Muszę zobaczyć, co w nim się mieści…
Karton po butach, notesik w kwiatki
i zabazgrany blok bez okładki,
sterta czasopism, stosik folderów,
bilet do kina… wszystko z papieru!
Trzy pojemniki w kolorach tęczy –
każdy coś trzeszczy, szumi lub brzęczy…
O czym tak gwarzą? Nadstawiam ucha,
może coś uda mi się podsłuchać…
Brzy… Trzrzrz… Szyyy
Już wiem! Rozumiem! Mówią:
„N I E Ł A D N I E
wyrzucać śmieci tak jak popadnie!
Trzeba je najpierw posegregować.
Wtedy nam będą lepiej smakować.”
Pytania do wiersza:
O czym opowiada autorka wiersza?
Co to są śmieci?
Jakiego koloru są pojemniki wymienione w wierszu?
Co wrzucamy do żółtego pojemnika?
Co wrzucamy do zielonego pojemnika?
Co wrzucamy do niebieskiego pojemnika?
Co trzeba robić ze śmieciami, zanim się je wyrzuci?
Praca z KP2.29 – Dziecko skreśla rysunki przedstawiające niewłaściwe zachowania wobec przyrody i koloruje te, które obrazują zachowania proekologiczne.
„Pozbieram śmieci” – Rodzic przygotowuje dla dziecka karteczki w kolorach zielonym, niebieskim i żółtym oraz trzy kubeczki w takich samych kolorach jak kartki. Dziecko za pomocą słomki ma przenieść wszystkie karteczki do pojemników w odpowiednich kolorach.„Nie widząc drogi…” – Dziecko stoi w parze z domownikiem. Jedna osoba z pary zamyka oczy, druga ją prowadzi. Pary poruszają się w rytm melodii granej przez Rodzica na tamburynie. Podczas muzycznej pauzy następuje zmiana ról.
Zabawa z wykorzystaniem rymowanki - Rodzic mówi dziecku, że przyjaciel przyrody musi o nią dbać. Dziecko staje przed rodzicem i powtarza za nim rymowankę:
O przyrodę dbamy:
– gałązek drzew nie łamiemy,
– trawników nie depczemy,
– kwiatów chronionych, nie zrywamy,
- zimą ptaki dokarmiamy,
- śmieci nigdy nie rozrzucamy.
„Klaśnij lub zrób przysiad.” - Rodzic czyta dziecku zdania dotyczące dbania o przyrodę. Jeżeli zachowanie jest prawidłowe dziecko klaszcze, jeśli nie, robi przysiady.
Marnujemy wodę.
Wyrzucamy śmieci do kosza.
Segregujemy śmieci, wrzucając je do odpowiednich pojemników.
Sadzimy drzewa i kwiaty.
Depczemy rośliny
Nie zrywamy roślin, które są pod ochroną.
Łamiemy gałęzie.
Pamiętajcie o stosowaniu zwrotów grzecznościowych oraz higienie rąk.
W dowolnym momencie dnia wybierzcie z rodzicami buźkę określającą Wasz nastrój.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz