poniedziałek, 12 kwietnia 2021

Data: 14.04.2021r. (środa)

Temat dnia: Klub Przyjaciół Przyrody

„Tydzień ma” - odśpiewanie codziennej piosenki

„Co to jest przyroda?” – Rodzic pokazuje dziecku ilustracje przedstawiające krajobraz niezmieniony przez człowieka. Dziecko opisuje ilustracje, wymienia ich elementy. Po omówieniu obrazków rodzic mówi, że to wszystko, co opisywały, nazywamy przyrodą. 







„Pojemniki” – słuchanie wiersza, rozmowa na temat segregacji śmieci.

Pojemniki

Agnieszka Frączek

Patrz! Pojemniki w kolorach tęczy!

Słyszysz? W zielonym chyba coś brzęczy…

Co to takiego? Szklane butelki,

stłuczony spodek i słoik wielki.

Żółty pojemnik skrzypi i trzeszczy,

aż od tych dźwięków dostaję dreszczy…

Co się ukryło w tym pojemniku?

Tubki i kubki, tuzin guzików,

stary abażur… wszystko z plastiku!

Trzeci pojemnik szumi, szeleści…

Muszę zobaczyć, co w nim się mieści…

Karton po butach, notesik w kwiatki

i zabazgrany blok bez okładki,

sterta czasopism, stosik folderów,

bilet do kina… wszystko z papieru!

Trzy pojemniki w kolorach tęczy –

każdy coś trzeszczy, szumi lub brzęczy…

O czym tak gwarzą? Nadstawiam ucha,

może coś uda mi się podsłuchać…

Brzy… Trzrzrz… Szyyy

Już wiem! Rozumiem! Mówią:

„N I E Ł A D N I E

wyrzucać śmieci tak jak popadnie!

Trzeba je najpierw posegregować.

Wtedy nam będą lepiej smakować.”

Pytania do wiersza:

  1. O czym opowiada autorka wiersza?

  2. Co to są śmieci?

  3. Jakiego koloru są pojemniki wymienione w wierszu?

  4. Co wrzucamy do żółtego pojemnika?

  5. Co wrzucamy do zielonego pojemnika?

  6. Co wrzucamy do niebieskiego pojemnika?

  7. Co trzeba robić ze śmieciami, zanim się je wyrzuci?

Praca z KP2.29 – Dziecko skreśla rysunki przedstawiające niewłaściwe zachowania wobec przyrody i koloruje te, które obrazują zachowania proekologiczne. 

 „Pozbieram śmieci” – Rodzic przygotowuje dla dziecka karteczki w kolorach zielonym, niebieskim i żółtym oraz trzy kubeczki w takich samych kolorach jak kartki. Dziecko za pomocą słomki ma przenieść wszystkie karteczki do pojemników w odpowiednich kolorach.

„Nie widząc drogi…” – Dziecko stoi w parze z domownikiem. Jedna osoba z pary zamyka oczy, druga ją prowadzi. Pary poruszają się w rytm melodii granej przez Rodzica na tamburynie. Podczas muzycznej pauzy następuje zmiana ról.

Zabawa z wykorzystaniem rymowanki - Rodzic mówi dziecku, że przyjaciel przyrody musi o nią dbać. Dziecko staje przed rodzicem i powtarza za nim rymowankę:

 O przyrodę dbamy:

gałązek drzew nie łamiemy,

trawników nie depczemy,

kwiatów chronionych, nie zrywamy,

- zimą ptaki dokarmiamy,

- śmieci nigdy nie rozrzucamy.

 

Klaśnij lub zrób przysiad.” - Rodzic czyta dziecku zdania dotyczące dbania o przyrodę. Jeżeli zachowanie jest prawidłowe dziecko klaszcze, jeśli nie, robi przysiady.
  • Marnujemy wodę.

  • Wyrzucamy śmieci do kosza.

  • Segregujemy śmieci, wrzucając je do odpowiednich pojemników.

  • Sadzimy drzewa i kwiaty.

  • Depczemy rośliny

  • Nie zrywamy roślin, które są pod ochroną.

  • Łamiemy gałęzie.

Pamiętajcie o stosowaniu zwrotów grzecznościowych oraz higienie rąk.


W dowolnym momencie dnia wybierzcie z rodzicami buźkę określającą Wasz nastrój.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz