poniedziałek, 5 kwietnia 2021

 Data: 07.04.2021r. (środa)

Temat dnia: W teatrze

„Tydzień ma” - odśpiewanie codziennej piosenki

 „Teatralna maska” – lepienie masek z plasteliny na tekturze. Dziecko wybiera sobie jedną maskę i ją wykleja plasteliną. 


 

„W teatrze” – słuchanie wiersza i rozmowa na temat teatru

W teatrze

Marlena Szeląg

W wygodnym fotelu siedzę w teatrze,

przed siebie na scenę wciąż patrzę, i patrzę…

Wtem gasną światła w wielkiej sali,

wszyscy rozmawiać zaraz przestali.

Do góry pnie się czerwona kurtyna,

bo właśnie spektakl się rozpoczyna.

Już scenografia wprawia w zdumienie,

do zamku przeniesie nas przedstawienie.

Wtem aktor wchodzi w złotej koronie

i siada dostojnie na wielkim tronie.

A z nim aktorka w sukni balowej,

odgrywa rolę mądrej królowej.

Już słychać w dali trąby i dzwony,

poddani składają niskie ukłony.

Wtem rycerz pojawia się w lśniącej zbroi,

a obok niego koń płowy stoi.

Lecz koń ten nie jest żywą istotą,

jest rekwizytem, ręczną robotą.

I chociaż z drewna jest wyrzeźbiony,

to w przedstawieniu jest ożywiony.

I szybko tak mija mi czas w teatrze,

a gdy się boję, na scenę nie patrzę!

Kiedy się smucę lub kiedy wzruszę,

łezki w chusteczkę wytrzeć wnet muszę.

Są też momenty wielkiej radości,

skąd tyle emocji w mym sercu gości?

Teraz aktorzy zdejmują maski,

chyba czekają na widzów oklaski?

Z uśmiechem nisko nam się kłaniają,

wielkie uznanie i brawa dostają!

Czerwona kurtyna się opuściła

i całą scenę znów zasłoniła.

Wtem błysły światła w wielkiej sali,

wszyscy ze swoich foteli wstali.

I to już koniec jest przedstawienia

– Teatrze magiczny, do zobaczenia!

Pytania do wiersza:

  1. W jakie miejsce przeniósł nas wiersz?

  2. Po co chodzi się do teatru?

  3. Jacy bohaterowie występowali w spektaklu, o którym opowiadał wiersz?

  4. Co możemy zobaczyć i znaleźć w teatrze? ( rozmowa z dziećmi na temat scenografii, sali, sceny, kurtyny, aktorów, masek, kostiumów, afiszu, biletów itp.)

  5. Jakie emocje, uczucia może w nas wzbudzić przedstawienie teatralne?

Praca z KP2.26 – Dziecko rysuje maski po śladzie. Koloruje drugą połowę maski tak, aby wyglądała jak pierwsza.

Pamiętajcie o stosowaniu zwrotów grzecznościowych oraz higienie rąk.


W dowolnym momencie dnia wybierzcie z rodzicami buźkę określającą Wasz nastrój.




 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz