Data: 07.04.2021r. (środa)
Temat dnia: W teatrze
„Tydzień ma” - odśpiewanie codziennej piosenki
„Teatralna maska” – lepienie masek z plasteliny na tekturze. Dziecko wybiera sobie jedną maskę i ją wykleja plasteliną.„W teatrze” – słuchanie wiersza i rozmowa na temat teatru
W teatrze
Marlena Szeląg
W wygodnym fotelu siedzę w teatrze,
przed siebie na scenę wciąż patrzę, i patrzę…
Wtem gasną światła w wielkiej sali,
wszyscy rozmawiać zaraz przestali.
Do góry pnie się czerwona kurtyna,
bo właśnie spektakl się rozpoczyna.
Już scenografia wprawia w zdumienie,
do zamku przeniesie nas przedstawienie.
Wtem aktor wchodzi w złotej koronie
i siada dostojnie na wielkim tronie.
A z nim aktorka w sukni balowej,
odgrywa rolę mądrej królowej.
Już słychać w dali trąby i dzwony,
poddani składają niskie ukłony.
Wtem rycerz pojawia się w lśniącej zbroi,
a obok niego koń płowy stoi.
Lecz koń ten nie jest żywą istotą,
jest rekwizytem, ręczną robotą.
I chociaż z drewna jest wyrzeźbiony,
to w przedstawieniu jest ożywiony.
I szybko tak mija mi czas w teatrze,
a gdy się boję, na scenę nie patrzę!
Kiedy się smucę lub kiedy wzruszę,
łezki w chusteczkę wytrzeć wnet muszę.
Są też momenty wielkiej radości,
skąd tyle emocji w mym sercu gości?
Teraz aktorzy zdejmują maski,
chyba czekają na widzów oklaski?
Z uśmiechem nisko nam się kłaniają,
wielkie uznanie i brawa dostają!
Czerwona kurtyna się opuściła
i całą scenę znów zasłoniła.
Wtem błysły światła w wielkiej sali,
wszyscy ze swoich foteli wstali.
I to już koniec jest przedstawienia
– Teatrze magiczny, do zobaczenia!
Pytania do wiersza:
W jakie miejsce przeniósł nas wiersz?
Po co chodzi się do teatru?
Jacy bohaterowie występowali w spektaklu, o którym opowiadał wiersz?
Co możemy zobaczyć i znaleźć w teatrze? ( rozmowa z dziećmi na temat scenografii, sali, sceny, kurtyny, aktorów, masek, kostiumów, afiszu, biletów itp.)
Jakie emocje, uczucia może w nas wzbudzić przedstawienie teatralne?
Praca z KP2.26 – Dziecko rysuje maski po śladzie. Koloruje drugą połowę maski tak, aby wyglądała jak pierwsza.
Pamiętajcie o stosowaniu zwrotów grzecznościowych oraz higienie rąk.
W dowolnym momencie dnia wybierzcie z rodzicami buźkę określającą Wasz nastrój.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz