środa, 2 grudnia 2020

Data: 04.12.2020r.

Temat dnia: Pierzasty przyjaciel

Zagadki:

Pukają do okienka
i proszą o ziarenka.
O ziarenka, okruszynki,
bo są głodne, podczas zimy. ( ptaki)

To ptak z zimowej krainy
zjada korale jarzębiny,
a jego głodny brzuszek
okrywa czerwony puszek. (gil)

Po drzewach te ptaszki z żółtym brzuszkiem fruwają
na skórce słoninki,
pięknie się bujają. (sikorka)

Mały szary ptaszek
puka do okienka
i prosi o ziarenka. (wróbel)

Ptaszek ten od zawsze,
leczy chore drzewa.
I dlatego właśnie,
stuka zamiast śpiewać. (dzięcioł)

„Przyjaciel zza okna” - słuchanie opowiadania i rozmowa na jego temat.

L. Krzemienieckiej - „Przyjaciel zza okna”

-Puk! Puk! –
-Kto tam? –
Otwórz, to ja, wróbel –
A, dzień dobry, co słychać?
- Bardzo źle. Śniegi takie grube i do tego zawieja. Jeszczem dzisiaj nic nie jadł. Rano żona moja była w lesie. Myślałem, że coś przyniesie. Potem synkowie byli w ogródku – też bez skutku. O sobie już nie mówię; byłem i za górką, i za tymi topolami dwiema – nigdzie nic nie ma. Myślałem już, że zginę, bo wszystko dziś śnieg zaściela... ale przypomniałem sobie, że mam jeszcze ciebie, przyjaciela.

Pytania:

1. Kto rozmawiał z wróblem?

2. Dlaczego wróbel nie mógł znaleźć pożywienia ?

3. Kogo wysłał w poszukiwaniu pożywienia ?

4. Kogo nazwał ptak swoim przyjacielem ? Dlaczego?

Masaż w parach - ,,Wesoły wróbelek’’
Dziecko dobiera się w pary z domownikiem, dziecko leży na brzuchu, a domownik wykonuje na plecach dziecka ruchy zgodne z opowiadaniem. Po wykonaniu masażu zamieniamy się rolami.
,,Wesoły wróbelek po ulicy skacze i chociaż mu zimno to wcale nie płacze
Małe przedszkolaki po śniegu tupały i głodnym wróbelkom ziarenka sypały
Chociaż śnieżek prószy, wiatr w koło wiruje
Nasz mały wróbelek dzieciom podziękuje’’

Kochane Muszelki w niedzielę spodziewamy się „Ważnego Gościa” w naszych domach. A wiecie co lubi najbardziej poza mleczkiem i ciasteczkami? Wyczyszczone butki! ;) Wyczyśćcie proszę swoje buty a na pewno odwiedzi Was Mikołaj. Zadanie dla chętnych, aby Święty Mikołaj wiedział, że Muszelki są pracowite i bardzo grzeczne przygotujcie dla Niego Mikołaja z plasteliny według instrukcji poniżej! ;) 


 

Piosenka:

 

Miłego weekendu! ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz