poniedziałek, 26 października 2020

   Data: 26.10.2020 r.

Temat dnia : Poznajemy wolność.

 Poranna rozgrzewka: zatańcz do piosenki.



Kochane dzieci, przez jakiś czas znów nie możemy się spotkać w przedszkolu, miejmy nadzieję, że tym razem będzie to kilka dni. Zapraszam do wspólnej nauki i zabawy. Pozdrawiam gorąco wszystkie Muszelki! Pani Ewa i Pani Martyna.

 

Narysuj na małych karteczkach minki przedstawiające: radość, smutek, złość, strach; dorosły może trochę pomóc. Podnieś na sygnał odpowiednią minkę, powiedz w jakiej sytuacji czujesz się np. wesoło.

 "Dzień Niepodległości"- wysłuchaj opowiadania G.Lipińskiej.

Odpowiedz na pytania: 
- Jak nazywają się bohaterowie opowiadania?
- Jak chciała się ubrać dziewczynka?
- Dlaczego nie mogła się ubrać tak, jak chciała?
- Jaką uroczystość przygotował ze swoimi kolegami z przedszkola jej brat?
- Co to jest święto Niepodległości?
- Co to jest wolność?

W domu Ani i Krzysia panowało, jak zawsze rano, spore zamieszanie… Mama przygotowywała śniadanie, a dzieci szykowały się do przedszkola. Nagle z pokoju Ani rozległ się głośny krzyk – NIEEE! Ja tego nie założę! Po chwili dziewczynka wpadła jak błyskawica do kuchni, trzymając w rękach białą „odświętną” koszulę z kołnierzykiem. – Mamo, ja tego nie założę! – powtórzyła z uporem dziewczynka, a dla zwiększenia efektu swoich słów tupnęła głośno nogą i przybrała groźny wyraz twarzy. Mama ze spokojem podniosła głowę znad krojonego chleba i zapytała – Dlaczego, Aniu? – Bo to jest białe i ma kołnierzyk – odpowiedziała zdecydowanie dziewczynka. – A jak ty chciałaś się ubrać w Dzień Niepodległości? – zapytał, wchodząc do kuchni jej straszy brat. – No… na różowo oczywiście, a spódnica… – Hi, hi, ale ta moja siostra to wymyśliła, na różowo… nie wytrzymam! – zaśmiał się Krzyś. – No… i z czego się śmiejesz! TY…. – wybuchnęła płaczem Ania. – Dzieci, tylko spokojnie…– zabrała głos mama – Aniu, dziś w przedszkolu obchodzicie ważne dla wszystkich Polaków święto – Dzień Niepodległości – i nie można tego dnia ubrać się na różowo, tylko trzeba na biało-granatowo, w „strój galowy”. Popatrz na Krzysia, on już się wystroił… – Wystroił… – prychnął Krzyś – Ja po prostu ubrałem się „odświętnie”, bo moja grupa przygotowała dziś uroczystą akademię z okazji odzyskania przez Polskę niepodległości, dla takich brzdąców jak ty – powiedział Krzyś, wskazując palcem na zapłakaną siostrę. – Co robicie…? – zapytała Ania, ocierając łzy. – Uroczyste przedstawienie, będą wiersze i poważne pieśni, i będziemy wszystkim opowiadać, jak dobrze jest być wolnym… – Ale ja jestem wolna, całkowicie – odparła urażona Ania – Patrz! Zdjęłam już te plastikowe kajdanki, które mi rano założyłeś… – Oj, siostra, siostra, jak ty nic nie rozumiesz… – westchnął Krzyś i usiadł przy stole.

Powiedz, jakie kolory ma flaga Polski, możesz wykonać swoją małą flagę wykorzystując kartkę, czerwoną farbkę lub kredkę, patyczek od szaszłyka i klej.

 

"Moja ojczyzna"- zabawa twórcza, improwizacja malarska do dowolnego utworu muzyki poważnej.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz