czwartek, 26 marca 2020

Temat dnia:Podwórkowa orkiestra.

27. 03. 2020 r. (PIĄTEK)

Bardzo proszę o gromadzenie w miarę Państwa możliwości wszystkich prac plastycznych i dodatkowych kart pracy wykonanych przez dzieci w teczce.

Dziękuję;)

Temat dnia: Podwórkowa orkiestra.


3 - 4 latki

"Jak robi krowa , jak robi koń?"
- zabawy z naśladowaniem głosów zwierząt gospodarskich. Naśladowanie głosów na podstawie nagrania. Dzieci po usłyszeniu odgadują jakie to zwierzę, a następnie same próbują naśladować ten głos.





Słuchanie wiersza i rozmowa na jego temat:

Dzień na wsi

Dominika Niemiec

Pobyt na wsi u dziadków to dopiero wyzwanie.......

Dzień się tam zaczyna inaczej, wcześnie jest śniadanie.
Trzeba zadbać od rana o wszystkie zwierzęta,
o królikach, o świnkach, o owcach pamiętać.
Dać jeść i pić bez wyjątku
wszystkim w całym obrządku.
Owce wypuścić na hale,
to dla nich miejsce wspaniałe.
Już słychać radosne beczenie, chrumkanie,
to znaczy, że zwierzętom smakuje ich śniadanie.
Konie są w stajni bardzo szczęśliwe,
gdy im porządnie rozczeszę grzywę,
gdy je z czułością, dokładnie wyszczotkuję,
parskają głośno, mówiąc "dziękuję".
W stajni, w chlewiku, na dworze, cały dzień trwa praca.
Dopiero gdy ściemnia, z dziadkiem do domu wracam.
Jestem zmęczony, lecz wiem, że gdy zwierzętom troskę okażę,
sam kiedyś będę jak dziadek wspaniałym gospodarzem.

Pytania do wiersza:
- O jakim miejscu była mowa w wierszu?
- O kogo trzeba zadbać w gospodarstwie?
- Jak trzeba zadbać o zwierzęta?
- Dlaczego trzeba dbać o zwierzęta?
- Czy praca na wsi jest lekka, przyjemna?
- Czy chcielibyście kiedyś pojechać na wieś i opiekować się zwierzętami?
- W czym moglibyście pomóc gospodarzowi na wsi?

"Marchewki dla królików" - praca techniczna. (3-4 latki)

Dziecko otrzymuje arkusz przezroczystej folii- celofanu, pomarańczową oraz zieloną bibułę, taśmę klejącą i nożyczki. Dzieci zwijają folię w rożek i sklejają. Następnie oddzierają kawałki pomarańczowej bibuły, zgniatają ją i wrzucają do rożka. Gdy rożek jest prawie pełny, wkładają do niego pociętą w paski zieloną bibułę. Sklejają końcówkę rożka taśmą tak, aby zielone paki bibuły wystawały z rożka, imitując natkę marchewki.
➧przezroczysta folia- celofan
➧pomarańczowa i zielona bibuła
➧taśma klejąca
➧nożyczki

3 - latki

Pokoloruj obrazek przedstawiający świnię.(Praca dodatkowa)

 4 - latki

Karta pracy nr 21



Dziękuję za poświęcony czas:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz